Dela nyhet
Arbetsuppgifter för alla inför, under och efter tävlingen 25-26 maj
12 maj, 08:50 3 kommentarer
Denna information gäller föräldrar till tävlingsgymnaster! Viktigt är att ALLA läser igenom informationen och den bifogade PPT:n och skriver upp sig i uppgiftslistan!
I måndags hade vi ett informationsmöte om Stjärnsmällen den 25-26 maj. Eftersom alla föräldrar till tävlingsgymnaster inte kunde delta på mötet kommer här en sammanfattning. Läs gärna igenom bildspelet som visades.
Vad är en inbjudningstävling?
Det är när vi bjuder in andra tävlande föreningar att komma till oss och tävlar. Under Stjärnsmällen 2024 kommer cirka 40 gymnaster från Sundsvall och Åre och tävlar hos oss.
Mitt barn ska inte tävla, måste jag bidra ändå?
Ja, vi ser gärna att du tar en uppgift eftersom det är fler uppgifter än vad det är föräldrar som kan bistå. Du och ditt barn är föreningen och hjälper vi inte alla till så kan vi tyvärr inte ha tävlingar.
Hade ditt barn spelat fotboll hade ni varit tvungna att arbeta ett 8 timmars pass på Mittnorden Cupen oavsett om barnet spelat eller ej. Detta fungerar på liknande sätt eftersom det är fler uppgifter än vad vi är föräldrar.
Vad måste jag som förälder göra?
Du går in i listan nedan och skriver upp dig på:
1. Minst en uppgift INNAN tävlingen.
2. Ett redskap som du flyttar till och från sporthallen.
3. Minst en uppgift/dag UNDER tävlingen.
Exempel:
Man kanske söker sponsring innan tävlingen och sen under tävlingen har man ett kioskpass mellan 10-12 under lördag och söndag. Då kan man gärna ta ett till pass eller annan uppgift under dagen så att vi fyller alla uppgifter.
Här hittar du uppgiftslistan.
Flikarna Hemmatävling, Redskapsflytt och Fiket är där du ska skriva upp dig.
Redskapsflytt, vad innebär det?
Fredag den 24 maj kl. 17.00-21.00 flyttar vi alla redskap från vår hall till stora sporthallen samt flytta tillbaka alla redskapen söndag 26 maj cirka kl. 15.00.
Extra viktiga uppgifter INNAN tävlingen?
Sponsring till:
1. En gåva per domare och ledare lördag förmiddag (totalt xx gåvor)
2. En annan gåva per domare och ledare på lördag eftermiddag (totalt xx gåvor)
3. En tredje gåva per domare på söndag (totalt xx gåvor)
5. Hamburgare (ca 120 st), drickor, dressing, ketchup, senap, rostad lök, gurka mm
Skriv gärna upp dig på detta i uppgiftslistan.
Lotterivinster
Alla föräldrar måste dessutom ta med minst 2 stycken lotterivinster. Du kan lämna dem till tränarna som lägger dem i klubbrummet om du inte vill ta med dem på själva tävlingsdagen.
Extra viktiga uppgifter UNDER tävlingen?
1. Ansvara för musiken (tex. starta friståendemusik på eftermiddagen på lördag och söndag)
2. Speaker både lördag och söndag (finns ett grundmanus men du behöver gilla att prata och "hålla låda"). Har du denna uppgift kan du inte skriva upp dig på någon annan under tävlingen.
Öppna uppgiftslistan och fyll i vad du kan tänka dig bidra med. Uppgiftslistan
Mvh
Styrelsen
Kommentarer
Kristin Dahlin Hånell 12 maj, 09:05
Hej! Tror inte att uppgiftslistan kom med, eller så är jag bara dålig på att hitta...
Johanna Larsson 12 maj, 09:26
Hittar inte heller listan
Linda Knutar 12 maj, 14:13
Nu finns den!